1 May 2020 Hon Dr Pohiva Tu’i’onetoa this morning confirmed to the Voice of Tonga Radio FM88.1 that the relaunch of Tonga Chronicle had nothing to do with the Government of Tonga.
Hon Tu’i’onetoa said that the information presented by a woman from New Zealand for the Kele’ a voice is not true. She claimed that a Cabinet decision was approved last week for the Government to run or operate Tonga Chronicle and the editor is ‘Etuate Lavulavu.
Hon Tu’i’onetoa believed that it is vital for the people to understand the history of Tonga Chronicle because that is the facts of what happened.
- In 1960, the Tonga Chronicle was established by the late King Tupou IV as one of his national development (maa’imoa).
- In 1964, the first publication of the Tonga Chronicle.
- In 2006, the Government on the day decided to privatise Tonga Chronicle and it was sold to Kalafi Moala and his Media Group.
- In 2009, Kalafi Moala decided to sell the Tonga Chronicle for the Edwards Family. It was only run for sometimes and then cease working until today.
- In 2020, the Edwards Family sold the Mediaworks Limited and Tonga Chronicle to Tonga Media & Public Relations Consultancy Limited which own by ‘Etuate Lavulavu.
Hon Prime Minister confirmed that the Government of Tonga does not run or operate Tonga Chronicle.
The Government of Tonga does not spend any money on Tonga Chronicle.
Tonga Chronicle is a private company own by Tonga Media & Public Relations Consultancy Ltd and ‘Etuate Lavulavu.
FAKAHA HE PALEMIA KI HE LETIO 88.1FM ‘OKU ‘IKAI FAKALELE ‘E HE PULE’ANGA ‘A E KALONIKALI TONGA
Na’e fakaha he pongipongi ni ‘ehe Tangata’eiki Palemia Hon Dr Pohiva Tu’i’onetoa ki he Letio Le’o ‘o Tonga FM88.1 ‘oku ‘ikai ke fakalele ‘ehe Pule’anga ‘a e Kalonikali Tonga.
Na’a ne me’a foki ‘o pehe kuo ne ‘osi fanongo ia he ongoongo ‘a e fefine mei Nu’usila ki he Kele’a voice ‘aia na’a ne fakaha ai kuo ‘osi tali ‘e he Kapineti ‘i he uike kuo ‘osi ke fakalele ‘e he Pule’anga ‘a e Kalonikali Tonga pea koe ‘Etita ko ‘Etuate Lavulavu.
Na’a ne fakaha foki ‘oku ‘ikai ke mo’oni ‘a e ngaahi fakamatala ia ko ‘eni. ‘Oku ‘ikai ko ha nusipepa ‘eni ia ‘a e Pule’anga pea ‘oku ‘ikai ke fakalele pe fua e fakamole mei he tukuhau e kakai moe fonua.
Koe nusipepa Kalonikali Tonga koe pisinisi fakataautaha ia ‘a e kautaha lesisita koe Tonga Media & Public Relations Consultancy Ltd ‘aia ‘oku Talekita mo ‘Etita Pule ai ‘a ‘Etuate Lavulavu.
HISITOLIA ‘O E KALONIKALI TONGA
- ‘I he 1960, na’e kamata ai e maa’imoa ‘a e La’a kuo Ungafonua Taufa’ahau Tupou IV ke fokotu’u ‘a e Kalonikali Tonga.
- ‘I he 1964, na’e fakahoko ai ‘a hono fuofua pulusi ‘a e Kalonikali Tonga.
- ‘I he 2006, na’e tu’utu’uni ai Pule’anga ‘aho koia ke fakalele fakapisinisi taautaha (privatise) kitu’a ‘a e Kalonikali Tonga. Na’e fakatau leva ‘e Kalafi Moala mo ‘ene Media Group ‘a e Kalonikali Tonga ‘o fakalele kae kei ngaue’aki pe ngaahi taumu’a tatau na’e fokotu’u ai he Pule’anga Tonga.
- ‘I he 2009, na’e fakatau atu ai ‘e Kalafi Moala ‘a e Kalonikali Tonga ki he Edwards Family. Na’e lele pe nusipepa he vaha’a taimi ‘ikai fu’u loloa pea tu’u ai pe ‘o a’u ki he ‘aho ni.
- ‘I he 2020, na’e fakatau ai ‘e he Edwards Family ‘a e Mediaworks Limited moe Kalonikali Tonga ki he Tonga Media & Public Relations Consultancy Limited ‘aia ‘oku Talekita mo ‘Etita Pule ai ‘a ‘Etuate Lavulavu.
©Vavau Newshub Online 2020